Громадянці допомогли повернути кошти, пов’язані з усуненням недоліків придбаного товару

Деталі
Дата публікації: Середа, 26 грудня 2018, 09:05
Share

У ході ознайомлення з матеріалами справи було з’ясовано, що 19 вересня 2016 року клієнтка придбала у підприємця Г. мотопомпу IRON ANGEL WPGD 90 вартістю 7347,00 грн., що підтверджується відповідним товарним чеком.
У першу годину експлуатації мотопомпа вийшла із ладу. Причиною несправності технічна експертиза визнала повну зношеність внутрішньої робочої деталі.

Після проведеного ремонту за кошт споживача мотопомпа ще двічі виходила з ладу по тій самій причині та знову ремонтувалася у продавця, за що покупець кожного разу змушена була сплачувати кошти.
У результаті споживач повернула товар продавцю та отримала заплачені за нього кошти. Компенсовувати понесені споживачем витрати за ремонти продавець відмовився.

Фахівцем Луцького місцевого центру з надання БВПД було складено позовну заяву, у якій просили суд стягнути з відповідача на користь споживача суму понесених витрат, пов’язаних з усуненням недоліків придбаного товару, а також компенсацію завданої моральної шкоди.

Відповідач заперечував позовні вимоги позивача, однак, з’явившись до суду усвідомив, що після прийняття рішення на користь споживача йому доведеться додатково ще й сплатити судові витрати.В результаті перемовин між сторонами вдалося досягнути угоди про добровільне повернення суми коштів за проведений ремонт товару, що підтверджувалась розрахунковими чеками в обмін на відмову від позову.

Заступником начальника відділу представництва Луцького місцевого центру Світланою Прус була складена та подана до суду заява про відмову від позову.

29 листопада 2018 року Луцький міськрайонний суд Волинської області ухвалив прийняти відмову від позову, а провадження у справі про захист прав споживачів закрити.

Клієнтці відразу у приміщенні суду було повернуто кошти, пов’язані з усуненням недоліків придбаного товару.

Відповідно до п.2 статті 679 Цивільного кодексу України, якщо продавцем надані гарантії щодо якості товару, продавець відповідає за його недоліки, якщо він не доведе, що вони виникли після його передання покупцеві внаслідок порушення покупцем правил користування чи зберігання товару, дій третіх осіб, випадку або непереборної сили.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування.

Згідно п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 12.04.1996 «Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів» вбачається те, що позовна заява про захист прав споживача повинна містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли і в чому це виявилося; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками і обґрунтуванням; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи – залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, квитанція-зобов'язання, транспортна чи інша накладна, чек, касовий ордер).

Відповідно до ст.22 «Про захист прав споживачів» при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
Згідно ст. 1167 Цивільного кодексу України моральна шкода відшкодовується особою, яка її завдала, за наявністю її вини.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України № 4 від 31.03.1995 «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» спори про відшкодування заподіяної фізичній чи юридичній особі моральної (немайнової) шкоди розглядаються, зокрема, при порушенні зобов’язань, які підпадають під дію Закону «Про захист прав споживачів» чи інших законів, що регулюють такі зобов’язання і передбачають відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Довідково:

Луцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Луцьк, вул. Прогресу, 7; тел. (0332) 770717, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.